سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تهاتر

 

تهاتر

خلاصه متن

آیا از معنا و مفهوم تهاتر باخبرید؟ برابری اندازه در از بین رفتن دین میان دو طرف را تهاتر می گویند. تهاتر به سه دسته کله تقسیم بندی می شود و براساس این تقسیم بندی، قرار داد و حذف دین صورت می گیرد. به زبان ساده تر در صورت طلبکار و بدهکار بودن یک فرد در مقابل طرف دیگر و برعکس چنین شرایطی رخ می دهد و در فرهنگ..

آشنایی با معنا و انواع تهاتر

آیا از معنا و مفهوم تهاتر باخبرید؟ برابری اندازه در از بین رفتن دین میان دو طرف را تهاتر می گویند. تهاتر به سه دسته کله تقسیم بندی می شود و براساس این تقسیم بندی، قرار داد و حذف دین صورت می گیرد. به زبان ساده تر در صورت طلبکار و بدهکار بودن یک فرد در مقابل طرف دیگر و برعکس چنین شرایطی رخ می دهد و در فرهنگ عامه رد بدهی میان هر یک از طرفین با اصول قانونی که در این رابطه قانون گذاری می کند، متفاوت است. پس اگر با دقت بیشتری به این موضوع نگاه کنیم به خوبی متوجه می شویم که بوجود آمدن شرایط تهاتر بین دو طرفی که هم بستانکار و هم طلبکار از یکدیگر هستند بدون اراده آنها بوده و در اصل برای رد دین و ادای طلب، دادگاه، یا قرارداد می تواند تصمیم گیری نماید.

 تهاتر

تهاتر

تهاتر چند نوع دارد؟

سه نوع تهاتر قهری، قضایی و قراردادی تقسیم بندی می کنند. نوع قهری با عدم اراده طرفین است. نوع قراردادی، همانطور که از نامش مشخص است از توافق بین طرفین (عدم تناسب بین دین ها) انجام می شود و شرایط قهری در آن صدق نمی کند. تهاتر قضایی نیز با رای قضایی به نتیجه می رسد. در این حالت اگر اختلاف نظر وجود داشته باشد، طرفین می بایست با رای دادگاه به نتیجه برسند.

 تهاتر

شرایط تهاتر

آیا بوجود تهاتر شرایط خاصی دارد؟

پاسخ مثبت است. برای اینکه دقیق تر متوجه قرار گیری در شرایط این حالت شوید باید ببینید که اولا بدهکار و طلبکاری دو جانبه است؟ یا خیر. دوم اینکه جنس دین یکسان باشد، و سوم اینکه دین ها صادق و از نظر زمان و مکان یکسان باشند. در صورتیکه شرایط اعلام شده احراز نگردد، عملاً تهاتر بوجود نمی آید. این مقوله در نوع قراردادی که توافق بین طرفین صورت میگیرد تا دین مورد نظر ادا شود، معنای اصلی خود را پیدا می کند.

 

لینک های مفید:

تهاتر ملک با میلگرد

تهاتر ملک تجاری با خودرو

تهاتر زمین با ماشین

تهاتر ملک با حواله میلگرد

تهاتر ملک با ماشین

تهاتر آهن با ملک

تهاتر ملک با حواله اهن

تهاتر ملک با میلگرد

تهاتر ملک با ماشین

تهاتر زمین با ماشین