سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تهاتر کالا

 

تهاتر کالا

خلاصه متن

تهاتر کالا معمولاً زمانی رخ می‌دهد که دو یا چند گروه (مانند افراد، شرکت‌ها و کشورها)  کالاها و خدمات خود را به طور مساوی بدون استفاده از یک بستر پولی مبادله می‌کنند. در حالی که این مبادله نسبت به اقتصادهای مدرن بسیار ابتدایی تلقی می‌شود..

تهاتر کالا چگونه و با چه هدفی انجام می شود؟

ایجاد شرایط تهاتر برای رد دین بین دو طرف که عملاً بدهکار و بستکار دوجانبه هستند در موارد متعددی کاربرد دارد. یکی از آنها تهاتر کالاست؛ که در آن دو طرف میتوانند با بررسی شرایط پیش آمده در این رابطه تهاتر ملک با کالا و تهاتر کالا با کالا می تواند انجام شود.

 تهاتر کالا

تهاتر کالا

تهاتر کالا چگونه انجام می شود؟

تهاتر کالا معمولاً زمانی رخ می‌دهد که دو یا چند گروه (مانند افراد، شرکت‌ها و کشورها)  کالاها و خدمات خود را به طور مساوی بدون استفاده از یک بستر پولی مبادله می‌کنند. در حالی که این مبادله نسبت به اقتصادهای مدرن بسیار ابتدایی تلقی می‌شود، معاملات پایاپای هنوز به طور منظم در بازار رخ می‌دهند. بسیاری این مبادله را در ایران تساقط می دانند در حالی که اجرای تعهدی که میان دو شرکت یا دو نفر در این شرایط انجام می شود باعث کاهش تعهد و دریافت نتیجه نهایی است که از ابتدای ایجاد تعهد، طرفین به دنبال آن هستند.

این مثال ساده را تصور کنید، یک کشاورز ممکن است یک سبد گندم را در ازای دریافت کفش از یک کفاش معاوضه کند. تهاتر هنوز هم در حاشیه برخی بازارها مانند فضای کسب‌وکار به کسب‌وکار (B2B)و برخی از خدمات مربوط به مشتری رخ می‌دهد.

 تهاتر کالا

تهاتر کالا

تهاتر در ایران و کشور های دیگر

شاید فکر کنید که این معامله فقط در ایران یا تنها چند کشور صورت می گیرد؛ در حالی که بسیاری از کسب و کارهای ارائه تهاتر کالا را به طور پویا برگزیده اند تا بتوانند از این واسطه، محصولات مورد نیاز خود را تامین کنند. تهاتر در این روش مبادله می تواند به صورت های زیر انجام شود.

در تهاتر کالا و در بورس اگر طرف مقابل نتواند سهام را واگذاری کند می تواند حق خرید را به شرکت یا شخص دیگری دهد تا سود لازم را کسب نماید. در نوع دیگر، خرید تجهیزات (کالا) برای ساخت یک شرکت یا یک سازمان با خرید درصدی از محصول تولیدی از آن توسط فروشنده انجام می شود و معامله صورت می گیرد. نوع دیگر این موضوع را می توان به خرید کالا از سمت یک فروشنده و تضمین وی بر ارائه ارزش کامل قرارداد برای خریدار برشمرد که در موارد خاص و بین دو کشور صورت می گیرد.

لینک های مفید:

تهاتر ملک تجاری با خودرو             

تهاتر ملک با حواله میلگرد

تهاتر ملک با خودرو

تهاتر میلگرد با ملک

تهاتر خودرو با ملک

تهاتر آهن با ملک

تهاتر ملک با حواله اهن

تهاتر میلگرد با ملک

تهاتر ملک با ماشین

تهاتر بدهی شهرداری